11/04/2013

Kegemukkan

Hi u ols.

Kegemukkan melanda diri tanpa perasaan bersalah langsung..
Dalam masa setahun berat badan aku tak agak2 meningkat dari 48kg smpai sekarang da hampir cecah 63kg.

Fuh.. susah gak kalau badan ni mudah menyerap dan senang sangat nak menternak lelemak ni.. Setiap kali aku naik penimbang, xpenah2 lagi la nampak jarumm penimbang tu menurun..asyik makin menaik je.. menyakit kan hati sampai sekarang dah malas nak naik penimbang yang rosak tu. Main agak2 sendiri je berat berapa.. ko boleh jadi cam aku.. teka berat badan sendiri berdasarkan saiz pinggang .. tak boleh blah.. Kalau agak2 dah tak muat seluar size 29, aku buat-buat la diet tak makan nasik sehari,, esok bedal nasik balik.. ape dehal la aku ni..




camana ek nak cekalkan diri nak mengurangkan lelemak yang ada, tiap2 hari konon berazam nak diet la, nak bersenam la, tapi kecekalan hati tu xtetap lagi.

Ya Allah, takkan la nak tunggu jadi anak gajah dulu baru nak betul2 diet ni..huhu..nekad2.. kena jugak diet sekarang.. doakan ye semo. TQ

No comments: